Павло Шкода: «Створили групу цілодобових чергувань»

Нині в Україні відбувається реформування правоохоронної та судової систем, у тому числі й органів прокуратури. 3 15 липня ц.р. вступив у силу новий Закон України «Про прокуратуру». Отож перше запитання, з яким звернулися до заступника прокурора району Павла ШКОДИ, – а що ж змінилося в роботі сарненських прокурорів із новим законом?

DSC_6786
Фото Василя СОСЮКА

– Закон «Про прокуратуру» позбавив її не властивих для неї функцій у відповідності до законодавства Європейського Союзу. Отож прокурори не наглядають за додержанням інтересів країни та прав громадян, звужена функція представництва інтересів держави та громадян у судах. Тим часом за органами прокуратури залишились такі функції: підтримання державного обвинувачення в суді; представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених цим Законом; нагляд за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство; нагляд за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних із обмеженням особистої свободи громадян.

До речі, 15 грудня ц.р. розпочнуть діяльність новостворені прокуратури згідно з додатком до Закону України «Про прокуратуру». Зокрема буде створена Сарненська місцева прокуратура, юрисдикція якої поширюватиметься на територіях Сарненського, Зарічненського, Дубровицького, Рокитнівського, Березнівського, Володимирецького районів і м. Кузнецовськ.

– Не за горами 2016-ий. А чим займалися прокурори в році, що минає?

– Завдяки управлінським, організаційним і координаційним заходам, вжитим прокуратурою та правоохоронними органами району, покращили криміногенну ситуацію в регіоні, підвищили ефективність захисту конституційних прав і свобод громадян та інтересів держави. Скажімо, рівень злочинності на 10 тис. населення є нижчим від загального в області та становить 6,8. Зменшилась кількість зареєстрованих тяжких та особливо тяжких, а також злочинів проти життя та здоров’я особи, довкілля, громадської безпеки, авторитету органів державної влади, місцевого самоврядування та об’єднань громадян, випадків незаконного заволодіння транспортними засобами.

На належному рівні забезпечили ведення Єдиного реєстру досудових розслідувань і використання в кримінальному процесі процесуального керівництва прокурорами досудовим розслідуванням, проведення негласних слідчих (розшукових) дій, угод про примирення та визнання винуватості, а також запобіжних заходів, не пов’язаних із позбавленням волі.

За 10 місяців ц.р. в Єдиному реєстрі досудових розслідувань обліковано 660 кримінальних правопорушень, з них особливо тяжких – 12 (проти 16 за аналогічний період минулого року), 148 тяжких (проти 184 за 10 місяців м.р.), 359 – середньої тяжкості (422), 141 – невеликої тяжкості (проти 172 за аналогічний період м.р.).

Принагідно зазначу, що в структурі злочинності майже половину від облікованих становлять правопорушення проти власності (357, або 54,1%), з них значна частина – крадіжки, кількість яких зросла з 255 до 276 кримінальних правопорушень, тобто на 8,2%. Це свідчить про необхідність підвищення ефективності профілактичної роботи як органів внутрішніх справ, так і місцевого самоврядування та виконавчої влади. Адже лише в деяких місцях на вулицях встановлені камери відеоспостереження, а це сприяє як профілактиці порушень громадського порядку, так і швидкому розкриттю злочинів.

Радує, що зменшилося вчинення злочинів у стані алкогольного сп’яніння: 40 проти 87 за 10 місяців минулого року. Покращилась профілактика вчинення злочинів особами, які раніше скоювали кримінальні правопорушення, – 114 проти 165.

Є позитивні тенденції і в динаміці скерування кримінальних проваджень (із урахуванням кримінальних правопорушень минулих років) до суду. Зокрема за 10 місяців скерували кримінальні провадження щодо 313 кримінальних правопорушень. До слова, рівень розкриття становить 43,3% від вчинених злочинів, що більше середнього показника в області та державі. Особливу увагу приділяємо додержанню конституційних прав громадян, у тому числі потерпілих, при провадженні досудового розслідування.

– А як це виглядає на практиці?                           І

– На практиці контролюємо, як додержують законів органи, які здійснюють досудове розслідування, а саме слідче відділення Сарненського відділу поліції ГУ Національної поліції України в Рівненській області.

Цьогоріч здійснили процесуальне керівництво у 1763 кримінальних провадженнях, рішення прийняті у 821 провадженні, що становить 46,5%, до суду скеровано 192 кримінальних провадження, з угодами про примирення та визнання винуватості – 19 (10%).

При здійсненні повноважень у цій сфері виявили й облікували 29 кримінальних правопорушень, не облікованих раніше працівниками міліції, скасували 58 незаконних постанов про закриття кримінального провадження, надали 205 письмових вказівок, ініціювали проведення 9 службових розслідувань стосовно працівників міліції, за результатами яких до відповідальності притягнули 8 міліціонерів; брали участь у розгляді 10 скарг на дії слідчого та прокурора, з яких суд задовольнив лише три.

На оперативних нарадах при прокурорі району заслуховували стан досудового розслідування тяжких та особливо тяжких кримінальних правопорушень проти життя та здоров’я особи, нетяжких злочинів, а також кримінальних правопорушень у сфері економіки та службової діяльності.

За результатами перевірок під час здійснення оперативно-розшукової діяльності прокуратура внесла три документи реагування, які розглянули та задовольнили, до відповідальності притягнули 3 працівників міліції та надали 15 вказівок.

– Враховуючи специфіку регіону, як прокурори протидіють незаконному видобуванню бурштину?

– Завдяки скоординованим заходам правоохоронні органи виявили 59 фактів незаконного видобутку бурштину, 30 кримінальних проваджень цієї категорії стосовно 57 осіб скерували до суду.

Починаючи з 9 квітня м.р., на території району діють дві міжвідомчі групи для протидії незаконному видобування бурштину та порубкам лісу з працівників Сарненського РВ УМВС України в Рівненській області, представників державної лісової охорони ДП «Клесівське лісове господарство», ДП «Сарненське лісове господарство», державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища в Рівненській області.

Окрім того, з метою забезпечення ефективної протидії незаконному видобуванню бурштину на території Сарненщини, оперативного вирішення невідкладних питань, а також виявлення та припинення порушень у сфері надрокористування, згідно з розпорядженням прокурора району, створили групу цілодобових чергувань із числа працівників прокуратури та скерували виконувачу обов’язки начальника РВ УМВС України в Рівненській області вимогу обов’язково залучати до виїзду на повідомлення про незаконний видобуток бурштину чергового працівника прокуратури району відповідно до графіка.

У цьому році облікували 72 злочини щодо незаконного видобування бурштину, зареєстрували 16 кримінальних проваджень стосовно незаконного придбання, отримання, зберігання чи збуту майна, одержаного злочинним шляхом, а саме бурштину-сирцю, якого вилучили понад 90 кг. До суду скерували 30 кримінальних проваджень стосовно 53 осіб.

– Ви сказали, що прокурори наглядають за додержанням законів при застосуванні заходів, що обмежують особисту свободу громадян. Маєте на увазі засуджених?

– А також затриманих та ув’язнених. Вжиття низки організаційно-практичних заходів сприяло підвищенню ефективності нагляду за додержанням конституційних прав громадян в установах застосування заходів примусового характеру органів внутрішніх справ, попереднього ув’язнення та виконання покарань. За 10 місяців провели 14 перевірок у Катеринівській виправній колонії № 46, за результатами яких внесли 14 актів прокурорського реагування, до дисциплінарної відповідальності притягнули 20 посадових осіб. 7 перевірок здійснили в Сарненському міжрайонному відділі кримінально-виконавчої інспекції, внесли три акти прокурорського реагування в органи місцевого самоврядування, п’ять – з приводу неналежного функціонування ізолятора тимчасового тримання та кімнати для доставлених у Сарненському РВ УМВС України в області, за результатами розгляду яких до відповідальності притягнули 2 працівників міліції.

Результати наглядової діяльності загалом позитивно вплинули на стан додержання законів щодо матеріально-побутового та медико-санітарного забезпечення затриманих, ув’язнених і засуджених, режиму їх тримання, запобігання катуванням та іншому жорстокому поводженню, дотримання конституційних прав громадян у спеціальних установах органів  внутрішніх справ, слідчому ізоляторі та виправних установах.

Виходячи з конституційних повноважень, основні зусилля прокуратури спрямовані на те, щоб результати судового розгляду сприяли забезпеченню правопорядку в суспільстві, невідворотності покарання за вчинення злочинів, відновленню порушених прав і законних інтересів громадян і держави.

– Краще й не скажеш. Успіхів Вам у цій царині.

Залиште коментар

Станьте першим, хто прокоментує!

Повідомити
avatar

wpDiscuz