Дороги в надійних руках

Не місце красить людину, а людина – місце. Від того, що цей вислів перетворили на штамп, він не перестав бути правдою.

І якнайповніше характеризує багаторічного начальника філії «Сарненська дорожньо-експлуатаційна дільниця» Олександра ЯКИМЧУКА – розсудливого керівника та харизматичну особистість.

DSC_2155
Фото Едуарда КОЛЯДИЧА

З нагоди Дня автомобіліста й шляховика – професійного свята працівників філії – зустрілася з очільником організації, щоб дізнатися про майбутнє наших доріг.

– Олександре Григоровичу, Ви керуєте дільницею не перший рік…

– Двадцять другий, якщо бути точним. У 1989-ому почав працювати майстром, згодом – інженером, відтак – головним інженером. І ось два десятки літ обіймаю посаду керівника філії.

– Чим конкретно займається дорожньо-експлуатаційна служба?

– Обслуговуванням двох державних доріг: від Житомира до Волині та від білоруського кордону до Березнівського району – протяжністю відповідно 110 та 82 кілометри. Крім цього, обслуговуємо 350 кілометрів місцевих доріг.

– Тобто ремонтуєте?

– Не тільки. Наприклад, зимове обслуговування передбачає посипку шляхів піщано-сольовою сумішшю, очистку їх від снігу тощо. Також здійснюємо поточний та ямковий ремонт автодоріг, встановлення та заміну дорожніх знаків, нанесення розмітки.

– Виробничі показники за цей рік можете оприлюднити?

– А чого ж? Скажімо, торік на замовлення Служби автомобільних доріг у Рівненській області (нашого балансоутримувача) виконали за дев’ять місяців робіт на 3600 тисяч гривень. У цьому році – на 8100 тисяч гривень.

Також у липні-серпні переоблаштовували центральну вулицю в Немовичах протяжністю шістсот метрів із бруківки на асфальтовану. Замовником виступала сільська рада. Робіт виконали на суму 627 тисяч гривень.

Мушу визнати, що обмежені ліміти не дозволяють надати той обсяг послуг, на який філія спроможна.

DSC_2170
До фото: В Олександра ЯКИМЧУКА все під контролем. У Почесного дорожника України Віталія НАЗАРЦЯ – 35 років стажу.

– У чому вбачаєте вихід?

– Верховна Рада в першому читанні прийняла законопроект про створення Дорожнього фонду. До якого мають спрямувати акцизні збори від продажу автомобільних шин, мастила, розмитнення транспортних засобів тощо. Це приблизно 50 мільярдів гривень у рік. Тим часом на обслуговування автошляхів у межах України виділяли лише 10. Якщо всі ці кошти надійдуть у розпорядження дорожно-експлуатаційних служб, то, повірте, зможемо заасфальтувати дороги до найвіддаленіших сіл району.

– У вас доволі потужний машинно-тракторний парк.

– Нової техніки не отримували вже сім років. У тому, що наявні транспортні засоби справно функціонують, заслуга наших водіїв. До речі, зараз вони саме займаються підготовкою машин, тракторів, грейдера до роботи в зимовий період.

– Зимовий період випробовує техніку на міць?

– Людей теж. Адже взимку працюємо цілодобово. Зміна погодних умов: туман, ожеледиця, дощ, снігопад – може спричинити виникнення дорожньо-транспортних пригод. Отож за першим дзвінком машини, завантажені піщано-сольовою сумішшю, готові виїхати на проблемну ділянку шляху.

До речі, до зими заготовили 635 тонн технічної солі та 2350 тонн суміші. Проте на міських дорогах бажано використовувати чисту сіль, а не забруднювати їх піщано-сольовою сумішшю. Це дорожче, однак ефективніше.

– Розкажіть, кому автомобілісти завдячують безпекою на державних і місцевих дорогах.

– Колектив філії налічує 65 працівників. Наші люди слідкують за станом доріг у Степані, Маюничах, на дорожньо-ремонтному пункті в Дубровиці. Усі вони сумлінно ставляться до службових обов’язків. А з нагоди свята хотів би відзначити виконроба Ростислава Свирида, дорожнього робітника Василя Боровика, водіїв Юрія Криницького та Віталія Біжнюка, тракториста Віктора Малаша, машиніста грейдера, Почесного дорожника України Віталія Назарця. Це справжні професіонали та віддані роботі працівники.

– Без сумніву, наші дороги в надійних руках. Удачі вам!

Залиште коментар

Станьте першим, хто прокоментує!

Повідомити
avatar

wpDiscuz