Тарас ЗЕМЛЯК: «Замість 510 заплатите 10200 гривень за водіння без права керування»

Щодня в службу «102» (чергову частину Сарненського відділу поліції) надходять повідомлення про паркування транспортних засобів із порушенням Правил дорожнього руху.

Щоб не бути голослівною, навожу приклади: «О 10.28 на вул. Некрасова автомобілі «Ауді» та «Лада» перегородили виїзд», «На вул. Пушкіна «Мерседес» на польській реєстрації перешкоджає руху пішоходів», «На пішохідному переході біля автовокзалу авто не надають перевагу пішоходам», «На вул. Бєлгородській, біля магазину «Оксамит», водії порушують правила паркування». І ще з півдесятка аналогічних повідомлень. І це лише за один день!..

Може, таки мають рацію 237 депутатів Верховної Ради України, які проголосували за законопроект № 5364 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів»? Подейкують, що народні обранці – а щоб прийняти законопроект, їх потрібно було не менше 226 – зробили значно жорсткішим покарання за неправильне паркування.

Про нюанси прийнятого в другому читанні законопроекту розмовляємо з Тарасом ЗЕМЛЯКОМ, начальником відділу з організації несення служби м. Сарни управління патрульної поліції в Рівненській області департаменту патрульної поліції.

– Тарасе Андрійовичу, до редакції зателефонував автолюбитель і повідомив, що працівники патрульної поліції оштрафували його на три тисячі гривень за неправильне паркування. Це доволі жорстко…

– Повірте, зміна розміру штрафів неможлива без внесення Верховною Радою України відповідних змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Правил дорожнього руху України. Тому нова система штрафів наразі не діє. До того ж, найбільший розмір штрафу за порушення правил паркування транспортного засобу, передбачений новим законопроектом, – аж ніяк не три тисячі гривень, а тисяча сімсот. У Сарнах дійсно мав місце випадок, коли патрульна служба наклала штраф у розмірі тисячі двадцяти гривень  за автомобіль, припаркований на місці для паркування транспортних засобів інвалідів на території автозаправної станції «Олас».

– Які ще зміни в системі штрафів за порушення Правил дорожнього руху очікують на водіїв та автолюбителів?

– За перевищення швидкості в населених пунктах розмір штрафу сягне 3400 гривень. Нині він становить 510 гривень. Нагадаю – швидкість на вулицях міст і сіл обмежена до 50 кілометрів за годину.

Зростуть розміри штрафів за низку адміністративних правопорушень. Скажімо, якщо водій залишив місце дорожньо-транспортної пригоди, то тепер доведеться викласти 3400 гривень замість 225, як це було раніше. Крім цього, нині таке порушення передбачає можливість позбавлення права керування транспортними засобами на строк до шести місяців.

DSC_2287-к
Фото Василя СОСЮКА

– Якщо штраф за перевищення максимально дозволеної швидкості руху зріс приблизно в шість разів – з 510 грн до 3400 – то в скільки ж разів зросте штрафна санкція за керування без посвідчення водія?

– У двадцять. Якщо раніше штраф за керування транспортним засобом особою, яка не має права керування таким засобом, становив 510 гривень, то нині його розмір сягне 10200. А за повторне таке порушення протягом року штраф становитиме вже 40800 гривень. Якщо ж за кермом виявимо особу, яку позбавили права керування транспортним засобом, накладемо штрафну санкцію в розмірі до 20400 гривень. Якщо ж громадянин упродовж року знову вчинить такий проступок, це йому коштуватиме 40800 гривень.

– Нерідко в автопригодах гинуть і калічаться люди. Як саме каратимуть за це водіїв?

– Законопроект передбачає внесення змін до статті 286 Кримінального кодексу України щодо посилення кримінальної відповідальності за порушення Правил дорожнього руху, а також збільшення розмірів покарань за склади злочинів, уже передбачених цією статтею. Приміром, за скоєння дорожньо-транспортної пригоди з легкими або середньої тяжкості тілесними ушкодженнями, якщо водій перебував у стані алкогольного чи іншого сп’яніння, йому загрожує позбавлення волі терміном до трьох років з позбавленням права керування транспортними засобами на строк від трьох до п’яти років. У разі тяжких тілесних ушкоджень або загибелі потерпілого – терміном від чотирьох до десяти років для водія, який не був п’яним. Якщо ж у крові виявлять алкоголь чи наркотики – від семи до дванадцяти років з позбавленням права керування транспортними засобами строком від п’яти до десяти років.

– Це висока відповідальність – накладати штрафні санкції в таких великих розмірах…

– Безперечно. Тому наші інспектори насамперед проводять розгляд справи на місці вчинення правопорушення. Винесення рішення грунтується на всебічному, повному й об’єктивному дослідженні всіх обставин в їх сукупності.

Ось, скажімо, на телефон служби «102» надійшло повідомлення незнайомого чоловіка, що на перехресті вулиць Бєлгородської та Технічної автомобіль припаркований із порушенням Правил дорожнього руху. Працівники управління патрульної поліції виїхали на місце пригоди. Керуючись законом і правосвідомістю, колеги ознайомили водія з нормами статей 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення та 63 Конституції України й прийняли рішення зробити порушнику попередження та провести профілактичну бесіду. Тож не потрібно вбачати в патрульних поліцейських якихось карателів, у своїх діях ми керуємось турботою про суспільну безпеку співгромадян.

– Схоже, це вам вдається. Бо займаєтесь не лише дорожньо-транспортними пригодами…

– Дійсно, працівники патрульної поліції виявляли факти знищення або підробки номерів агрегатів транспортних засобів, вилучали наркотики та незаконно видобутий бурштин, припиняли хуліганство та грабіж. Звісна річ, кримінальні правопорушення передавали слідчо-оперативним групам, адже повноваження патрульної поліції в цьому напрямку обмежені.

А загалом за сто днів після присяги, з 22 липня по 27 жовтня минулого року, склали 84 протоколи на водіїв за ст. 130 Кодексу України про кримінальні правопорушення.

– Це коли водій п’яний за кермом?

– Так точно. Майже щодня виявляли за кермом людину в стані сп’яніння. Не буду пояснювати, наскільки це небезпечно для інших учасників дорожнього руху, особливо пішоходів.

За 100 днів зупинили 7708 транспортних засобів, винесли 1977 постанов у сфері порушень Правил дорожнього руху на суму 678 тисяч гривень. За станом на сьогоднішній день левова частка з них, а саме 75%, уже сплачена.

– Після напруженої стоденки не виникло бажання спочити на лаврах?

– Не маємо права. Зрештою, судіть нас за статистичними даними. З початку року мої колеги склали 510 постанов у сфері порушень Правил дорожнього руху на загальну суму 144210 гривень. Користуючись нагодою, звертаюсь до водіїв: якщо у вашому автомобілі, приміром, не горить фара – прошу, не чекайте, поки вас зупинить екіпаж патрульної поліції, відремонтуйте вчасно. На перший раз вас, можливо, відпустять. Однак рано чи пізно доведеться і фару замінити, і штраф сплатити. Тож давайте з повагою ставитись один до одного. Адже ми маємо одну мету – безпека всіх учасників дорожнього руху.

Залиште коментар

Станьте першим, хто прокоментує!

Повідомити
avatar

wpDiscuz