Фізик із душею лірика

Саме так охарактеризувала б Ярослава ЮХИМЧУКА, який навчається в 9 класі Сарненського НВК «Школа-колегіум» ім. Т.Г. Шевченка. Серед  улюблених предметів хлопця – фізкультура, фізика та математика. 

Після того, як серйозно зацікавився фізикою, записався на гурток радіоелектронного конструювання, яким у Сарненському будинку дітей і молоді керує Сергій Касьянюк. Навчився паяти різноманітні схеми. Юнак аж занадто скромно розповідає про себе, тож до розмови долучається Сергій Касьянюк:

– Гуртки «Радіоелектронне конструювання» та «Спортивна радіопеленгація» подобаються не тільки хлопцям, а й дівчатам. Тож серед учасників – Софія Хіноцька, Тетяна Артюшок, Дарина Крамарчук, Діана Мішкова, Ольга Глечковська, Альона Боятюк, Богдана Шкелебей. Вони вже неодноразово успішно виступали  на обласних змаганнях. Скажімо, Анастасія Плоха брала участь у всеукраїнських змаганнях зі спортивної радіопеленгації.

Дуже важливо, щоб гуртківці не тільки навчилися монтувати радіолюбительські конструкції, а й знали фізичні процеси, що відбуваються в них, зрозуміли роботу того чи іншого приладу, вміли робити нескладні розрахунки блоків і вузлів апаратури. З іншого боку, намагаюсь не перевантажувати заняття гуртка повідомленнями теоретичних відомостей, перетворюючи їх на своєрідні уроки.

DSC_2579
Фото Василя СОСЮКА

Щороку на змаганнях, куди їдуть школярі різної вікової категорії, діти самі розробляють плату, самостійно паяють, також відповідають на теоретичні запитання. Одно слово, завдання, які виконуємо на заняттях гуртків, дуже пов’язані з цими змаганнями. Скажімо, Ярослав Юхимчук, окрім основних доручень, відремонтував підсилювач, розробив блок живлення, різні схеми. Молодші тягнуться за тими, хто вже встиг стати зіркою в радіоспорті. Вдома хлопець зробив перемикач ялинкових гірлянд, а просто кажучи, «мигавку».

В Ярослава кожен день розписаний майже по хвилинах. Декілька разів на тиждень упродовж п’яти років ще встигає відвідати Сарненську дитячу музичну школу, де навчається по класу акордеона. Вівторок і середа – найтяжчі за навантаженням, тож додому повертається майже о восьмій вечора.

Коли заходить мова про родину, відчуваю, наскільки хлопчині в ній комфортно й затишно. З любов’ю говорить про маленьку сестричку, якій ще немає й півроку. Допомагає мамі, яка готує найсмачніші страви у світі, доглядати її. Пишається татом, який працює в лікарні столяром і багато що може виготовити власноруч. Сам Ярослав мріє про професію електрика. Спеціальність відповідальна й потрібна.

Поділилася з Ярославом темою «Не схожі на інших», яку намагатимусь розкрити в наступному номері «Сарненських новин». Поцікавилась його думкою про способи самовираження окремих підлітків – незвичним одягом, неординарною зовнішністю, ексцентричними зачісками. Хлопцю не подобається, коли хтось фарбує волосся різними кольорами. Окрім того, фарба, розповідали йому батьки, має хімічні властивості й може негативно вплинути на організм. Вони хочуть, аби син добре вчився, не зловживав спиртним, не палив, тобто не мав поганих звичок, а в майбутньому став прикладом для наслідування його сестрички. Як старший, зараз є реальним помічником для тата й мами.

Захоплення ж Ярослава радіоелектронікою не випадкове. Адже саме вона дозволяє бачити на екранах телевізорів кінофільми, спектаклі, виявляти предмети на великих відстанях, плавити метал, лікувати важкі захворювання, керувати космічними кораблями й багато іншого. Завдячуючи їй, розповідає хлопець, вчені сфотографували невидимий із Землі бік Місяця, побачили вихід людини у відкритий космос. Радіоелектроніка допомогла розщепити атом, створити потужні прискорювачі елементарних частинок, глибше заглянути в мікросвіт. Зараз немає такої галузі науки, промисловості, в якій її б не застосовували б.

Для того, щоб побудувати радіоприймач або будь-який інший радіотехнічний прилад, потрібні знання з фізики й математики. Займаючись у гуртках, діти набувають навичок поводження з інструментами, вимірювальною апаратурою, вчаться читати й креслити електричні схеми, знайомляться з простими технологічними процесами, конструюють. Збираючи і монтуючи ті чи інші конструкції, необхідно мати уявлення про принцип їх роботи, призначення окремих деталей і вузлів, вміти налагоджувати й регулювати їх, знаходити та усувати неполадки. Тільки в цьому випадку заняття принесуть усім гуртківцям велику користь, переконаний керівник позашкільного закладу Сергій Касьянюк.

Залиште коментар

Станьте першим, хто прокоментує!

Повідомити
avatar

wpDiscuz