Куди йдемо?

«Які телепні поставили бордюр висотою 22-23 сантиметри? на пішохідному переході» – дивується керівник ГО «Авто Євро Сила-Сарни» Юрій Гриневич. Це його бісить як татуся, з дитячою коляскою потрібно перейти від Управління праці та соціального захисту населення на інший бік, у напрямку дитячого садочка.

Звісно, для молодого чоловіка простіше підняти візочок із дитиною, якщо той ще й із маленькими колесами. А якщо це людина на інвалідному візку? І їй потрібно потрапити в один день у райдержадміністрацію, Управління праці та соціального захисту населення чи районний Центр зайнятості? Щоправда в останній перехідколяскою заїхати можна. Біля самого дошкільного навчального закладу з’їхати можна, далі – ні, переконався ще один  чоловік, на велосипеді.
Ідемо в напрямку Сарненської ЗОШ № 4 І-ІІІ ступенів і районного Будинку культури. Ще одне диво. Це ж якими спеціалістами треба бути шляховикам, щоб так зробити розмітку пішохідних переходів!? Чесно кажучи, приголомшив оригінальний підхід робітників дорожньої служби, які намалювали пішохідний перехід біля школи. З одного боку – клумба, з іншого – огорожа приватного обійстя. Учням наголошують у школі та вдома, що дорогу треба переходити у строго визначених місцях, але спочатку необхідно до них дістатися. А якщо мама з коляскою? Взяти під руку і донести разом із дитиною?..

Юрій Гриневич звернув увагу, що розмітка попереднього переходу (вже до районного Будинку культури) теж заводила прямо в хащі, нині веде в клумбу з чорнобривцями, закладену, мабуть, ще в часи зведення самого закладу. З яких міркувань і за якими технологіями особисто незрозуміло, каже, але точно не з думкою про людей. А може, це сепаратисти, жартую, які затесалися з-поміж дорожників і хочуть завести нас в оману?

перехід 1
Фото Юрія ГРИНЕВИЧА.

До речі, якщо цікаво, ще в минулому році на дорогах Тернополя почали облаштовувати підвищені пішохідні переходи. Це викладений із бруківки різних кольорів перехід на основі, який піднімається над проїжджою частиною до рівня тротуару. На дорогах Європи такі, в першу чергу, в містах. Вони забезпечують фізичну перешкоду для автомобілів, бо наші водії часто не дисципліновані й не зважають на знаки та розмітку. Це фізична перешкода, що моделює лежачого поліцейського, але він має 50-70 сантиметрів завширшки й примушує зменшити швидкість. А ще він багатофункціональний: не тільки автомобіль зменшує  швидкість, а й пішоходам безпечніший і комфортніший, розташований на одному рівні із тротуаром, що зручно для дитячих та інвалідних візків. Його не треба малювати, викладений із двоколірної бруківки. Його можна вкладати на різних об’єктах: не тільки брукованій дорозі, а й на асфальтованій. Але потрібно збудувати і слугуватиме роками.

Облаштування одного такого переходу коштує приблизно 150 тисяч гривень. Суть  в іншому. Якщо взяти до уваги його функціональність і порівняти з тим, що щороку міняємо лежачих поліцейських, які також недешеві, то за 5-6 років він себе окупить. Та насамперед думаємо про цінність людського життя, чи не так?

Залиште коментар

Станьте першим, хто прокоментує!

Повідомити
avatar

wpDiscuz