Вайни. Why not?

Віднедавна інтернет-простір захопили вайни – короткі відеоролики на певну тематику. В сучасному метушливому світі часто бракує часу для повноцінного засвоєння інформації. А от вайни  створені саме для тих, хто цінує його.

Любителями й авторами коротких відео є переважно молоді люди до двадцяти років, яких і називають вайнерами. Станіслав Янковський і Владислав Кирилович одні  з перших, хто запровадив вайн-культуру в Сарнах. Тому про особливості й деталі нового виду молодіжного дозвілля запитуємо в Станіслава ЯНКОВСЬКОГО:

– Поясніть, будь ласка, як Ви розумієте значення слова «вайни» і хто їх створює?

– Вайни – це відеоролики довжиною від двох до двадцяти секунд, але частіше їх тривалість становить до шістдесяти секунд. А людину, яка знімає короткометражні відео в однойменному додатку, називають вайнером.

– Наскільки це заняття цікаве молодому прогресивному поколінню?

– Вважаю, що зараз створення відео необхідне для підтримки активності в Інтернеті, бо це цікаво та кумедно. Сучасне покоління багато часу проводить у соціальних мережах, а вайни – саме те, що приверне увагу та зацікавить способом подачі.

– Розкажіть більше про специфіку роботи. Як створюються вайни?

– Їх знімають на смартфони в додатку Vine, що був розроблений для операційних систем iOS, Android. Зараз дуже популярною є зйомка в стилі Stop Motion. Суть цього способу полягає в тому, що відео створюють шляхом покадрового фотографування. Ви робите один кадр, а потім вносите мінімальні зміни, повторюєте зйомку. Все просто. Процес довгий, але результат того вартий.

– Маєте вже певну глядацьку аудиторію?

– Глядацька аудиторія тільки збирається. Поки що це друзі, знайомі та люди з інтернет-потоку, які небайдужі до цього заняття або цікавляться новим відеороликом.

– Багато людей скептично ставляться до тих, хто займається блогерством, вайнерством. Чи чули на свою адресу слова про несерйозність такої діяльності?

– Так, звісно. Не раз чув, що в мене нічого не вийде, що не зможемо випустити навіть перше відео. Це клопітка робота, більшість просто бачить результат, але не усвідомлює, скільки залишилось «за кадром»: години зйомок, монтування, доцільність добору ситуацій. Зараз у нас все добре, прогресуємо, працюємо над новими вайнами та збільшенням аудиторії. Для цього навіть перенесли зйомки в Київ.

– Вайни – Ваша робота чи тільки захоплення?

– Це робота? Ні, скоріше захоплення у вільний час. Поки аудиторія не настільки велика, щоб назвати це роботою. Та й у нас до такого не звикли. Це у великих індустріальних містах, де всі вайнерприв’язані до Всесвітньої мережі, можна заробляти вайнерством. Зараз це хобі, від якого ми щасливі й отримуємо задоволення.

– А як взагалі з’явився задум займатися вайнерством?

– Дуже неочікувано. Взагалі-то планував давно, але чогось не вистачало для втілення задуму в реальність. А працювати над цим почали з найкращим другом Владом Кириловичем, який є ініціатором зйомок і монтажером наших вайнів.

– Правила хорошого вайну. Які вони?

– По-перше, хороший настрій. Вам потрібно привернути увагу глядача чимось цікавим, а без цього просто настане криза ідей. По-друге, чіткість та послідовність дій. Ви повинні працювати, як один механізм, як команда. Ніхто нікому не пояснює обов’язки – кожен і так знає своє місце та робить усе швидко та послідовно. По-третє, зрозумілий сюжет, адже ваша мета – за кілька секунд донести до глядача певну історію. Також сюжет повинен мати вступ, зав’язку, основну дію та логічну розв’язку. Ну і наостанок, хороша знімальна група. Від неї залежить якість знятого кадру й усього вайну в цілому.

– Що, на Вашу думку, подобається людям? Як завоювати глядача?

– Людей приваблюють ті ситуації, що трапляються з кожним, де в головному герої можуть впізнати себе. А нам просто потрібно подати їх по-новому, щоб глядач «витяг» із цього ще й якийсь висновок.

– Багато хто плутає вайни зі звичайними гумористичними роликами. Чи є обґрунтованим це порівняння?

– Ні, адже гумористичні ролики, так звані скетчі, знімають і викладають у соцмережі чи Ютуб. Вайни ж створюють за допомогою певного додатку. Вони не завжди мають розважальний характер, бо можуть бути навіть короткометражною рекламою товарів і послуг.

– Скільки часу затрачаєте на створення вайну?

– На це йде близько трьох-чотирьох днів, якщо не більше. Але для своїх глядачів намагаємося зробити все можливе, щоб вайни виходили швидше та частіше, щоб порадувати їх новими відео та підняти настрій.

– Дуже вдячна Вам за унікальну інформацію. Більше наснаги, терпіння та творчих злетів. Дякую, що ознайомили з одним із нових видів розважальної діяльності.

Залиште коментар

Станьте першим, хто прокоментує!

Повідомити
avatar

wpDiscuz