Альона Кіріна: «Кожен бариста має свій особливий стиль, що належить тільки йому та різнить його від інших»

Зранку люди полюбляють пити каву. Дехто задовольняється приготуванням напою вдома. А хтось обирає кав’ярню, де за допомогою майстерності баристи кавові зерна розкривають свій запашний та ароматний смак. Але хто ж такий цей бариста?

Відповіді на це та багато інших запитань шукаємо разом з Альоною КІРІНОЮ – спеціалістом із приготування кавових напоїв у «Piano Coffee».

– Ви майже кожного дня готуєте смачну каву для жителів міста. На Ваш погляд, наскільки розвинена кавова культура в Сарнах?

– На мою думку, 50/50. Деякі люди надають перевагу якості кавового напою, та є й такі, що п’ють каву, бо це звичка. Але Україна займає передові позиції по стрімкості розвитку кавової індустрії, тому обізнаність кожного українця також стрімко йде вгору.

– Приготування кави – це складний процес? Скільки етапів повинен пройти напій, щоб клієнт отримав бажане?

– Ви навіть не уявляєте, наскільки складний. Те, що для клієнта називається кавою та смачним напоєм, насправді проходить декілька важливих етапів. Для початку каву потрібно засипати в машину для помолу. За допомогою спеціального засобу – холдера – її темперують (збивають в однорідну таблетку) та фіксують у групі. Так готується порція звичайного еспресо. Воно входить до складу всіх класичних напоїв: капучіно, лате, американо. А для того, щоб збити молоко, вмикаємо стімер, зануривши його на певну довжину, доводимо молоко до температури 85-90 градусів.

– Кажуть, справжній бариста повинен не тільки готувати смачну каву, а й перейматися настроями клієнта, бути порадником і другом. Важко все встигати?

– Ні, неважко. Уже неважко. Спочатку розривалась: розрахувати клієнта, зварити каву, ще й не забути поспілкуватися. А тепер це як щоденна молитва. Із часом робота зводиться до автоматизму. Буває, клієнти з різними настроями приходять: незадоволені, буркотливі. Але добре слово та лагідне звернення не залишать байдужою навіть дуже засмучену людину.

– Кава – напій, який п’ють вранці – щоб прокинутися, по обіді – перекусити, ввечері – відпочити. Відповідно весь час великий наплив людей. Чи не жаліли Ви про вибір професії через таку завантаженість?

– Ні, звичайно. Приємно робити людей щасливими, коли до тебе знову й знову приходять постійні клієнти, і саме твоя кава стає їхнім зарядом на день. Чудово відчувати, що приносиш частинку гармонії в життя інших людей.

– Чи є принципи, які необхідно використовувати професійним баристам?

– Завжди потрібно працювати на якість. Наш девіз: «Краще викинь зіпсовану каву, ніж подай її клієнтові». Саме через це закуповуємо вершки, молоко й інші товари тільки найкращого ґатунку. Також дбаємо про свіжість продукції.

– Що відчували, коли вперше стали за кавовий апарат?

– Було страшно. Боялась випадково обрахувати покупців, неправильно зробити каву, не запам’ятати склад кожного напою. Але все приходить із досвідом. Тепер це настільки легко, як порахувати до десяти.

– Що Вас наштовхнуло на вибір професії? Напевно, безмірна любов до кави, чи не так?

– Звичайно! Я хотіла стати баристою. Люблю пити смачну каву й робити її для інших. От і все.

– Чи обізнані сарненці в різновидах кави?

– Сказати чесно? Навіть трохи дивно, що приходять молоді, розумні люди, але не знають, що існує два види кави: арабіка та робуста, і що остання входить до складу всіх розчинних кавових напоїв. Ніхто не хоче заглиблюватись у теорію – просто люблять смакувати кавою.

– А які напої найчастіше обирають жителі нашого міста?

– Зранку – американо з молоком. Ввечері, коли на прогулянку виходить молодь, у хід іде «важка артилерія»: складніші за приготуванням напої фірмового меню – «Піанокава», раф, «Шоколадна феєрія».

– І наостанок: чи залежить якість приготованого напою від майстерності баристи?

– Взагалі існує формула професійної кави. Перший її елемент – зразкове обслуговування. Другий – якість кавових зерен. Третій – професійна кавомашина й інші прилади. Ну і найголовніше – майстерність баристи. Останній складник найважливіший, адже все може бути на найвищому рівні, але якщо бариста погано збив молоко або не дуже якісно затемперував каву – це вже провал. Потрібно старанно все контролювати. А ще в кожного баристи є свій особливий стиль приготування кави. Той, що належить тільки йому та різнить його від інших.

– Дякую! Шукати відповіді на актуальні запитання зі справжнім професіоналом своєї справи – задоволення. Успіхів у роботі й більше гарних клієнтів!

Залиште коментар

Станьте першим, хто прокоментує!

Повідомити
avatar

wpDiscuz