Водіям на замітку: радари TruCam повертаються на українські дороги

Патрульна поліція України з 8 жовтня повернула контроль швидкості на українських дорогах, а з 15 жовтня порушників почали штрафувати. Так, за перевищення швидкості на 20 км/год і більше доведеться сплатити 255 гривень, а на 50 км/год і більше – 510 гривень.

Ця новина відразу стала популярною та обговорюваною серед автолюбителів, серед яких є ті, хто вболівають за нововведення або навпаки засуджують повернення радарів. У Національній поліції ж упевнені, що застосування засобів фіксації перевищення швидкості TruCam призведе до зменшення кількості ДТП на особливо небезпечних ділянках доріг. Тож, спробуємо з’ясувати, наскільки ефективними будуть ці спецпристрої в українських реаліях.

Що таке TruCam?

TruCam – це розробка фахівців американського аерокосмічного агентства NASA. Через лазерний принцип вимірювання швидкості його вважають одним із найефективніших радарів на дорогах. Він може фіксувати об’єкти на відстані до 1200 метрів, однак для отримання якісних фото та відео курок на приладі потрібно натискати з відстані приблизно 70 метрів. Перед тим на пристрої обирають режим вимірювання (день/ніч) і виставляють порогове значення швидкості, з якого автоматично фіксують порушення.

TruCam працює до 15 годин без підзарядки, має карту пам’яті, що вміщує 16 тисяч відеороликів чи 40 тисяч фото. Робить до трьох фотокадрів у секунду. Має два режими – автоматичний і ручний. Крім того, обладнаний GPS-датчиком, що дозволяє точно зафіксувати місце порушення швидкості конкретним авто.

Перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Національної поліції України Олексій Білошицький також наголосив, що характеристики портативного пристрою не передбачають втручання людини в його роботу: «Прилад містить спеціальну систему шифрування даних. Тобто втручання в ті дані, що створені за допомогою цього приладу, є неможливим. Інспектор не має доступу й не може видалити будь-які моменти самостійно».

Де розташовані радари?

У Нацполіції вже опублікували карту розташування патрульних з TruCam: всього в Україні 23 таких постів. Зі збільшення кількості радарів, адже вважають, що їх недостатньо, карту оновлюватимуть. Тож поліцейські не ховатимуться з радарами в кущах, як це робили їхні попередники.

Патрульні екіпажі з TruCam стоять у місцях концентрації ДТП та на аварійно-небезпечних ділянках доріг міжнародного значення. Про те, що ведуть контроль за дотриманням швидкісного режиму, інформують відповідні дорожні знаки. Службові транспортні засоби на цих ділянках повинні перебувати з увімкненими маячками синього кольору в обов’язковому порядку.

«Ми запускаємо фіксацію порушення швидкісного режиму не для того, щоб притягувати водіїв до відповідальності, а саме з метою превенції. Наше завдання – спонукати водіїв знизити швидкість у тих місцях, де є підвищений рівень дорожньо-транспортних пригод, особливо – ДТП із потерпілими та загиблими», – пояснює Олексій Білошицький.

TruCam поки що використовують у 13 із 24 областей України. Серед них і Рівненська, де радари працюють на автомобільних дорогах Р-05 Городище-Сарни-Рівне-Старокостянтинів і М-06 Київ-Львів-Чоп.

Навіщо повернули?

Радари на дорогах України не новинка. Перші радари з’явилися в Україні ще в 2010 році. Тоді ДАІ вивчала їхні можливості в експериментальному порядку, а після отримання позитивних результатів прилад почали застосовувати масовіше. Проте внаслідок численних скарг у прокуратуру щодо відсутності дозвільної документації на TruCam, їх використання заборонили. Узаконили прилад тільки в 2011 році.

Від контролю швидкості на дорогах України відмовилися після створення нової патрульної поліції. Натомість у серпні 2015-го набув чинності закон, який передбачав фото- і відеофіксацію порушень ПДР. Однак через відсутність грошей він так і не запрацював. Недостатній штат патрульних не міг упоратися з функцією профілактики порушень ПДР.

Остаточно питання про повернення радарів постало після низки смертельних аварій за участю мікроавтобусів і вантажних фур. Наприклад, лише за один день 20 липня у кількох ДТП загинула 21 людина. Тому посилення контролю за дорожнім рухом стало дуже актуальним і необхідним.


“Це виховує водіїв і дає позитивний результат”

У Сарненському районі портативні пристрої фіксації швидкості руху транспортних засобів не використовують, принаймні поки. Та все ж вирішили поцікавитись думкою представників патрульнийкомпетентних органів про TruCam. Тож про застосування нових радарів та його результативність запитуємо в поліцейського роти № 5 батальйону Управління патрульної поліції в Рівненській області, сержанта поліції Романа СМУЛКИ.

-Для чого ці пристрої почали використовувати на українських дорогах?

-Перш за все, TruCam застосовують для зменшення кількості ДТП з летальними наслідками. Однією з причин таких є перевищення швидкості. Не секрет, що зараз статистика дорожньо-транспортних пригод в Україні невтішна. Постійні застереження та прохання бути обережними й уважними на шляхах на наших водіїв майже не діють, тому доводиться шукати інші методи впливу та превенції. TruCam – один із них.

-Чи проводили сарненським патрульним якісь роз’яснення, як працювати з радарами?

-Звичайно, як і після кожного нововведення. Незважаючи на те, що в Сарненському районі немає місць фіксації швидкості, патрульні повинні знати, як з ними працювати. Тому проводили навчання й ознайомлення з технічними характеристиками, правилами використання пристрою, умовами роботи, тощо.

-Поясніть, як послідовно відбувається процес фіксації порушення та штрафування?

-На певних ділянках дороги, в зоні дії відповідного знака (1.41), перебуває екіпаж поліції з увімкненими синіми проблисковими маячками. Патрульний поліцейський направляє прилад на автомобіль, який їде цим відрізком автошляху. TruCam за 1,2 км обчислює швидкість авто та робить знімок із відстані 70 метрів. Якщо швидкість більша за допустиму, на дисплеї з’являється позначка у вигляді червоного хрестика. Відразу після цього його зупиняють і виносять постанову про адміністративне правопорушення.

-Як Ви думаєте, використання TruCam справді допоможе зменшити кількість ДТП?

-Так, вважаю, це дієвий засіб, що зможе зменшити кількість ДТП на небезпечних ділянках дороги, які виникають через порушення швидкісного режиму. Але радарів поки недостатньо, їхню кількість однозначно потрібно збільшувати. А ще варто все ж пам’ятати, що на дорогах багато що залежить від самих водіїв.

-Чи є за перший місяць якісь позитивні результати використання цих радарів?

-Так, звичайно. За цей період кількість водіїв, які перевищили швидкість у зонах фіксації Рівненської області, сягнула декілька сотень. А це справді небезпечні ділянки руху. З часом водії запам’ятають, що на них потрібно дотримуватись допустимої швидкості. Таким чином цей проміжок дороги стане контрольованим і безпечнішим. Це виховує водіїв і дає позитивний результат.

-А потрібно далі збільшувати кількість зон фіксації швидкісного режиму в Україні? Чому?

-Вирішувати це, звичайно, не в моїй компетенції, але, вважаю, їх повинно бути значно більше. Також доцільно збільшити суму штрафу за перевищення швидкості, щоб водії нарешті зрозуміли, що ПДР існують для того, щоб їх дотримуватись, а не уникати, бо за це немає покарання.

-Переглядаючи останні зведення поліції по ДТП, помітно, що в районі, на жаль, теж сумна статистика. Можливо варто запровадити радари й у Сарнах?

-Думаю, в кожному місті знайдуться ділянки, де водії перевищують швидкість, і Сарни не виняток. З досвіду можу сказати, що найбільше скупчення недобросовісних автомобілістів припадає саме на околиці міста, тому варто було б застосовувати TruCam.


Чи готові сарненські водії знизити швидкість?

«Сарненські новини» принагідно вирішили поцікавитись, наскільки тема використання патрульними поліцейськими радарів актуальна нині для жителів міста. Для цього запитали в них, чи дотримуються швидкісних режимів, як ставляться до нововведення та про необхідність застосування TruCam у Сарнах.

апрЮрій КОЗЛОВСЬКИЙ, 24 роки, тимчасово безробітний:

-У Сарнах і районі на багатьох ділянках доріг просто нереально перевищити допустиму швидкість, бо на них взагалі їхати неможливо, навіть з допустимою. Чесно кажучи, не завжди сумлінно дотримуюсь швидкісних режимів, особливо, коли кудись поспішаю, хоч і розумію, що на певних проміжках автошляхів це вкрай важливо. В те, що радари суттєво покращать ситуацію на дорогах, не дуже вірю, адже камери встановлені лише на деяких трасах, тому водії, які не виїжджають далеко від місця проживання, зовсім не відчують якихось змін. Відповідно контролювати швидкість і запобігати ДТП зможуть тільки в зонах дії пристроїв, яких не так і багато. Спочатку це буде дієво, наповнюватиме казну, та коли водії вивчать, де розташовані камери з відповідними знаками, пригальмовуватимуть тільки перед ними. Тому, мабуть, не варто повертати те, що раніше не прижилось.

45402731_887733268083862_8482335263119376384_nТетяна МИХНОВА, 30 років, інженер-кондитер:

-Стараюсь не перевищувати позначку 70 км/год навіть за межами населеного пункту, просто не люблю швидкої їзди. Звісно, важливо орієнтуватися по знаковх обмеженнях швидкості, особливо в наш час «транспортного буму». Думаю, що введення засобів контролю швидкості – хороша ініціатива. Тому я не проти, щоб TruCam застосовували, особливо в місцях концентрації ДТП. Тим більше, якщо практика покаже, що це ефективно й доцільно. Сумніваюсь, що саме завдяки радарам зміниться ситуація на дорогах. Перш за все, вона залежить від ставлення водіїв один до одного та пішоходів, солідарності та навиків водіння. Вводити ці пристрої в невеликих населених пунктах, мабуть, зарано, принаймні в Сарнах. Ми ще зі світлофорами не розібрались, а тут радари TruCam.

Р.S. Я б порадила для початку відремонтувати дороги, там, дивись, і ДТП стало б менше.

45395833_306325550189797_6344410146441003008_nВіталій МЕЛЬНИШИН, 32 роки, електромонтер:

-Дотримуватись допустимої швидкості на дорогах дуже важливо. Тому, вважаю, що використовувати радари для її контролю та фіксації порушень ПДР потрібно. Підтримую таку ініціативу. Але не вірю, що це може якось зменшити кількість ДТП у країні та покращити загальну ситуацію. Мабуть, в цьому є вина вищих органів влади, які нібито постійно щось вводять, а по суті нічого не змінюється, бо закони в нас не працюють. Самі подумайте, якщо стількох водіїв десятитисячний штраф не зупиняє не сідати за кермо в нетверезому стані, що часто призводить до дуже трагічних аварій, то хіба може змусити людей не перевищувати швидкість штраф у декількасот гривень, та й то тільки в окремих місцях України?

10403182_1428611154130901_9152228227642798330_nМаксим БАКАРОВ, 22 роки, студент:

– Дотримуюсь швидкісного режиму в 99% випадків, адже його обирають небезпідставно. В більшості це саме та швидкість, на якій водій може встигнути зреагувати на екстренну ситуацію. Якщо працівники поліції не перевищуватимуть повноваження, то введення радарів – це хороша ініціатива. Щодо того, чи змінить застосування TruCam кількість ДТП, в мене логіка така: якщо це зможе вберегти хоча б від одного нещасного випадку, то це вже зроблено недаремно. А я думаю, що справді вбереже, навіть не раз. Впенений, що в Сарнах потрібно використовувати засоби фіксації швидкості. Дуже дратують ті, хто по Белгородській «гасають» вночі, таких треба ловити в першу чергу.

Залиште коментар

Станьте першим, хто прокоментує!

Повідомити
avatar

wpDiscuz