Автомобілі, про які мріяли наші батьки

Це зараз ЗАЗ-968 дещо зневажливо називають «запором» або взагалі не знають, що це таке. А в 70-х роках минулого століття готові були будь-що віддати за можливість катати в ньому панянку.

Тож пропонуємо проїхатися беззаторними 70-ими – «застійному» десятиріччю, коли валюта асоціювалася з 88-ю статтею КК, ідеологічна романтика гнала комсомол в тайгу, а автомобілі вважали розкішшю. Сьогодні авто радянської епохи в кращому випадку експонують у музеях, у поганому – заповнюють раритетними автозапчастинами занедбані гаражі на околиці. А тоді кожен із них був приводом для гордості!

 

ЗАЗ-968

8aff0419dbac4851ae2499ed94f498a3 (1)

Прототипом моделі називають німецький NSU Prinz IV, що дійсно вкрай схожий на 968-й ззовні. Через відносну доступність ЗАЗ вважали «першою сходинкою у становленні автомобіліста», яка насправді часто перетворювалася в останню. Черги за ним були, звичайно, не настільки багаторічними, як за тими ж ВАЗами, але все одно тягнулись роками. Горобець у руці видавався вигіднішим, тому ЗАЗики роз’їжджали просторами країни в незліченних кількостях. За роздуті повітрязабірники в задніх крилах «Запорожець», у чиєму підкапотному просторі їздило запасне колесо, а багажник займав карбюраторний двигун V4 повітряного охолодження, дражнили «вухатим». Пересувався автомобіль на 76-му бензині, запасу потужності для обгонів при 40 кінських силах катастрофічно не вистачало й активна робота чотириступінчастою механікою ставала для власника нормою. Проте простору в передній частині салону запорізької моделі нишком заздрили пасажири і «Москвичів», і «Жигулів», яким можливість витягнути ноги тільки снилася.

 

Москвич-412

d0d9a80e981348e3bd0d96478fcb0ddbБагато радянських автомобілів були очевидними копіями зарубіжних аналогів. «Москвич-412», який до 1976 року сходив з конвеєра АЗЛК як люксова версія 408-ї моделі, був на їхньому тлі приємним винятком. Без алюзій на зарубіжний автопром тут, напевно, не обійшлося – дрібних стилістичних паралелей можна нафантазувати безліч. Так, півторалітровому двигуну (72 к. с.), поєднаному з чотириступінчастою коробкою передач, злі язики приписують мало не родинні зв’язки з двигуном M10 від компактного BMW 1500 (архітектура дійсно однотипна). Але розробку все одно вважають самостійною, а всі схожі елементи – збігами. Автомобіль неодноразово брав участь у різних ралі, заробляючи бренду імідж на міжнародній арені. Значна частина машин ішла на експорт.

 

ВАЗ-2106

18b710dbb6604c9eaca1125264eab367FIAT-124, ВАЗ-2101, ВАЗ-2103, ВАЗ-2106… Основою для «шістки» продовжував служити все той же італійський седан, з якого почався літопис Волзького автозаводу. Люксова версія «трійки» в 1975 році, крім помітних стилістичних змін у дизайні екстер’єру та інтер’єру, отримала досить потужний за тодішніми мірками 1,6-літровий 80-сильний двигун. Ефектна зовнішність, завидна динаміка та високий рівень комфорту підвищили престиж ВАЗ-2106 до небачених висот, зробивши його одним з найпопулярніших і масових вітчизняних автомобілів. Модель протрималася на конвеєрі добрих три десятки років, зазнавши всього декілька модернізацій у конструкції і лише у 2005-му пішовши на заслужений відпочинок.

 

ГАЗ-24

3eba29ffabdc4eb696126aee58b8cb31«Це, ти знаєш, це малогабаритна квартира!» – подив недолугого товариша Новосельцев зі «Службового роману» від розмірів салону «Волги» дуже чітко вказує на її позицію в автомобільній ієрархії того часу. Репутація найдорожчої та найпрестижнішої машини серед тих, що теоретично могла придбати звичайна людина при грошах, супроводжувала авто всі роки виробництва – з 1967-го по 1985-й. За цей час провели лише одну серйозну модернізацію, яку сьогодні називають зміною поколінь. Радикальних візуальних змін не відбулося – всю увагу в оновленому ГАЗ-24 приділили безпеці. У базовій комплектації «Волга» була оснащена рядною «четвіркою» у 2,5 літра та потужністю 95 к. с. На рідкісніші «авто супроводу» спеціальних служб (ГАЗ-22-24) ставили 5,5-літровий двигун V8 від «Чайки» (195 к. с.).

ГАЗ-13 «ЧАЙКА»

d8f4fadb5f6444c5a20990986793f906 (1)Модель представницького класу, запущена у виробництво ще в кінці п’ятдесятих минулого століття, у вільний продаж ніколи не надходила. Семимісна «чайка» віддано служила ідеалам партії. Автомобіль, в якому чітко простежувалися мотиви американських, збирали до 1981 року. Зрозуміло, номенклатурний варіант за своїми характеристиками перевершував усі радянські легковики, оснащений 5,5-літровим двигуном потужністю 195 або 215 к. с. і триступінчастим автоматом.

 

За матеріалами «Men’s Health».

Залиште коментар

Станьте першим, хто прокоментує!

Повідомити
avatar

wpDiscuz