Варварське розмитнення?!

Пільговий період для розмитнення автомобілів на єврономерах завершується. Про пережиті емоції та штрафи, що очікують тих, хто не встиг розмитнити авто, розмовляємо з керівником ГО «Авто Євро Сила Сарни» Юрієм ГРИНЕВИЧЕМ:

– Люди поки що не усвідомлюють, що може відбутися. Після 22 травня, коли закінчиться пільговий період, будь який інспектор поліції, зупинивши авто на іноземній реєстрації, має право конфіскувати транспортний засіб. Це в найгіршому випадку, а в найкращому – водієві випишуть штраф у розмірі 8500 грн (максимальний становить 170 тис. грн).

Ця ситуація може виникнути й тоді, коли власник авто не користується ним. Скажімо, до нього за певних обставин та інших причин завітали стражі порядку з ордером на обшук і помітили на подвір’ї транспортний засіб. Теж можуть його конфіскувати. І спекулянти, які активно та масово скуповують ці автомобілі за копійки, а потім розбирають на запчастини, теж не позбавлені відповідальності, якщо потраплять у поле зору опергрупи. До них застосують ті ж санкції і штрафи. Хоча не обійдеться й без «фришування».

А щодо власних емоцій, то пережив багато негативу. Коли оголосили знижку на акциз 50 відсотків і на митницях відчувалося пожвавлення, чимало було охочих встигнути розмитнити своє авто дешевше та швидше. До мене, як представника місцевої громадської організації «Авто Євро Сили», що відстоює права водіїв, зверталося багато людей. Тож готовий був надати будь-яке роз’яснення та проконсультувати, як правильно розмитнити транспортний засіб. Як малих дітей, водив за руку, показував, розтлумачував, які документи подавати брокерам, які кроки потрібно робити біля митного терміналу, каси, з чеком. Як наслідок, суцільний клубок негативу та «дякую» крізь зуби.

– Коли був найбільший ажіотаж?

– У лютому. Люди ходили просто по головах один одному. Згодні були заплатити будь які гроші, аби машини не забрали. І не було жодної людини, яка залишилася б задоволена тарифікацією на розмитнення.

– Юрію, 15 травня представники «АвтоЄвроСили» збираються під стінами Верховної Ради на Всеукраїнську акцію протесту. Що вимагатимете?

– Насамперед, ветувати й пролонгувати пільговий період, аби люди, яких ще є дуже велика кількість, мали можливість розмитнити свої транспортні засоби. Велика надія на те, що нас почують.

Закони №№ 8487 і 8488. Другий – караючий, в якому прописані суми штрафів. Нині немає стабільності в автомобільному напрямку. Люди не знають, купувати чи продавати авто? Можна придбати сьогодні автомобіль, але чи не заплатять за нього через деякий час на декілька тисяч більше або ж навпаки, його вартість зменшиться. В обох випадках програють.

– А яка ситуація з уже раритетними вітчизняними автомобілями на кшталт «Волги»?

– Про них якось забули чи не дійшли руки. За користування старим вітчизняним автодромом у законі прописані також космічні цифри (від 20 до 70 тис грн за стару «Волгу»), й Верховна Рада хотіла їх переглянути.

На сьогоднішній день керівництво «АвтоЄвроСили» на практиці випробували, як можна тимчасово ввозити євроавтомобілі на територію України, але не легкові, а комерційного призначення: буси, вантажні. Має бути договір про співпрацю чи роботу, маршрутний лист у водія, і після 60 днів перебування в Україні виїхати, а потім знову можна заїхати на два місяці.

Кількість активістів, які нині є в громадській організації, дуже велика. Серед них фахівці своєї справи, спеціалісти…

– У тебе за плечима, знаю, теж вища освіта – Академії народного господарства? 

– Тепер цей заклад називається Тернопільський національний економічний університет (ТНЕУ). Представники «ЄвроСили» – це великий потенціал для майбутнього країни, чи то стосується доріг, чи  автомобілів, чи митниці тощо. Упродовж двох років громадська організація стала доволі потужним ресурсом. Це люди, об’єднані не заради матеріального збагачення, а за ідею заради справедливості.

Залиште коментар

Станьте першим, хто прокоментує!

Повідомити
avatar

wpDiscuz