Сергій Ткач: «Якщо проблему можна вирішити, не варто про неї турбуватися. Якщо проблема нерозв’язна, турбуватися про неї безглуздо»

Мільйон запланованих і відвіданих зустрічей, блокнот із записами повністю списаний завданнями на день, а кількість вхідних і вихідних дзвінків на стільниковому вже давно перевищила добову кількість годин…

Йдеться про підприємців, професійне свято яких відзначаємо щороку в першу неділю вересня. Аби ширше дізнатися про специфіку їхньої роботи й мати повне уявлення про бізнесові справи, поспілкувались із керівником відділу з продажу комп’ютерної техніки й аксесуарів «Мегабіт» Сергієм ТКАЧЕМ.

– Підприємцем прийнято вважати людину, котра привносить щось нове або покращує існуюче і реалізовує його в практичній діяльності. Скажіть, завдяки чому зародилась думка про власну справу?

– Якось вирішив звільнитися з роботи. Думав чим зайнятись, хотів знайти щось для себе, для душі. І одного дня мені телефонує товариш і каже, що має ідею, яка точно сподобається. Посиділи, обговорили, задум і справді сподобався, а товаришу «поставив» каву.

– Але ж не все так легко, наскільки я розумію, недарма кажуть: «Перший млинець нанівець». Чи був страх зазнати поразки у власній справі?

– Так, а хіба легко покинути все й іти в невідомому напрямку? Спочатку однозначно бувають поразки. Вихід зі складних ситуацій залежить від правильності рішень. Страх поразки змушує тримати рівновагу й робити все правильно.

– Чудові слова. Особисто для Вас бізнес – це про гроші чи любов до справи?

– Бізнес для мене — про створення цінностей, чогось потрібного. Гроші не можуть бути на першому місці, бо так не вийде нічого путнього. Без любові до справи ніколи не будеш успішним, потрібно жити своїм ділом і відчувати себе в цьому природно, тільки так. Спочатку користь, а потім гроші, як наслідок.

– Які перші кроки повинна зробити людина, в якої є ідея, але немає досвіду в підприємництві?

– Потрібна мотивація. Це, як на мене, основний крок. Варто лише повірити в себе та свої можливості! Також промоніторити, наскільки важливою для суспільства є ця справа, порадитися з тими, хто займається схожим бізнесом, зібрати інформацію з соціальних мереж. До того ж, вивчити літературу, що стосується бізнесу, який хочете започаткувати, та заручитися підтримкою близьких людей. І, звичайно ж, не боятися пробувати себе в новій, можливо, не типовій справі, ставити цілі, продумувати напрямки руху й обов’язково скласти бізнес-план і провести розрахунки.

– Напевно, у Вас були ситуації, коли доводилося йти на компроміси з совістю. Як Ви з них виходили?

– Так, стикався з таким. Просто з часом змінив свої переконання. Моя совість теж інколи помилялась. Вирішити конфліктні моменти допомагало бажання покращити ситуацію за першої можливості. Інколи йти на компроміс дуже важко, але потрібно для блага клієнта та власної справи.

– Дякую за відвертість. А як мотивуєте співробітників?

– У стосунках зі співробітниками керуюсь правилом лояльності. Я за офіційне працевлаштування, гідну заробітну платню (і премії) та заслужено зароблену відпустку. Керівник – це не диктатор, тому намагаюсь встановлювати атмосферу довіри та дружби між працівниками.

– Яку роль у розвитку бізнесу відіграє соціальна активність?

– У наш час дуже важливу, адже це заохочує враховувати інтереси суспільства та діяти, орієнтуючись на вподобання.

– Наразі одним із найпопулярніших різновидів підприємництва стало блогерство. Як вважаєте, наскільки вагомим воно є сьогодні та чи дійсно має право на існування?

– Аудиторія соціальних мереж нині величезна та стрімко розвивається, тому цей різновид підприємництва має повне право на існування. Не всі на цьому заробляють, але багато блогерів не зовсім совісно ведуть справи, нехтують реєстрацією фізичної особи, що не примушує до сплати податків. А загалом це кропітка робота, в яку необхідно вкладати багато часу та фінансів, бо ти – лідер думок, саме від тебе залежать настрої аудиторії.

– Повністю погоджуюсь. На Вашу думку, чи потрібно підприємцям обмінюватися досвідом?

– Звичайно! Але ще дивлячись у чому, у введенні бізнесу – так, підтримувати здорову конкуренцію – теж. А от якимось особливим внутрішнім досвідом – це вже вибір кожного.

– Коли чуємо слово «бізнесмен», відразу уявляємо людину з певним набором рис та якостей. Який образ підприємця існує в сучасному суспільстві?

– Люди звикли уявляти бізнесмена як людину, яка нічого не робить (бо замість неї працюють) і має багато фінансів. Насправді особистість без прагнення до кращого життя, внутрішнього стрижня та бажання лідирувати навряд чи стане успішною. Тому звик думати, що підприємець, перш за все, – людина відповідальна за свої слова та вчинки, організована, з прагненням рухатись уперед, навіть якщо щось піде не за планом.

– Із чим асоціюєте поняття «культура бізнесу»?

– Чесність, орієнтування на клієнта, внутрішня культура. Робота не тільки на прибуток, але й на благо суспільства.

– З яким кредо йдете по життю?

– Якщо проблему можна вирішити, не варто про неї турбуватися. Якщо проблема нерозв’язна, турбуватися про неї безглуздо. Все просто.

– На завершення: дайте три основні поради підприємцям-початківцям.

– Перш за все, потрібно вірити у власні сили й бути на 100% впевненим у тому, що робиш. Друге: контролюйте свої витрати й час. А по-третє, не бійтеся конкурентів.

– Приємно дізнаватись щось нове від спеціалістів у своїй галузі. Вдячна Вам за цікаву інформацію та зичу професійних злетів і творчого процвітання!

Залиште коментар

Станьте першим, хто прокоментує!

Повідомити
avatar

wpDiscuz